Perth and the beautiful Greenhouse - Reisverslag uit Perth, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu Perth and the beautiful Greenhouse - Reisverslag uit Perth, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu

Perth and the beautiful Greenhouse

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

28 Maart 2014 | Australië, Perth

Op de valreep nog maar even een verslag!!

Voor degene die het nog niet wisten, ik kom bijna naar huis! Woensdag 2 april land ik op schiphol om precies te zijn, jeeeej!! Maar zoals beloofd en om mijn reis nog even netjes compleet op waarbenjij.nu te hebben, een verslag van de afgelopen weken.

13 Februari kwam ik hier in Perth aan, dat was een best spannende dag. Wie (en hoe) zullen mijn huisgenoten zijn, hoe ziet het huis eruit, maar vooral; hoe zal het werk in The Greenhouse zijn!
Nou alles is me super meegevallen, mijn huisgenoten zijn echt super leuk en iedereen werkt ook in The Greenhouse. Dominik (Dom) is de headchef, Tom is een andere chef en Paloma (vriendin van Dom) is serveerster. Het huis waar we met zijn 4en in wonen is heerlijk, ieder zijn eigen kamer en verder alles gedeeld. Gaat heel erg goed, niemand die elkaar in de weg loopt.
Wat een mazzel voor mij trouwens om met 2 chefs in huis te wonen, zo gingen ze af en toe voor me koken en maakten de lekkerste (en vooral bijzondere) gerechten. Na al het simpele backpackers voedsel van me kon ik dat wel gebruiken haha!

Perth is een heerlijke plek, het is een echte werkstad. Er woont ook eigenlijk niemand in de stad zelf, maar allemaal in wijken eromheen. Dat ik aankwam was het er echt bloedheet! Nu begint de zomer hier op zijn einde te lopen, maar de temperatuur is nu echt heerlijk. Nee qua weer heb ik echt geen klagen gehad, over niks trouwens. Wat wil je nog meer als er zulke mooie stranden in de buurt zijn, hup zo stapte ik weer een dag in de trein om lekker een paar uurtjes op het strand in Fremantle of Cottesloe te vertoeven (erna stiekem genieten van sushi of een frozen yoghurt, heerlijk!).

Maar het leven was hier niet alleen maar zon, zee strand. Er moest natuurlijk gewerkt worden, daarvoor ben ik hier ook. Ik kreeg de kans om in het restaurant van mijn neef Joost te gaan werken; The Greenhouse. Dit is een prachtig en vooral origineel restaurant waarin echt de stijl van Joost naar voren komt, heel leuk om te zien. De buitenkant bekleed met plantjes in potjes (zoals zijn eigen huis) en de gehele inrichting is van hergebruikte spullen (met gekke creaties soms), zo zijn er terras stoelen van oude verkeersborden, deurklinken van oude afgezaagde gasflessen en noem maar op. Water wordt bij de gasten bijgevuld met van die gave blikken gieters, hoe hilarisch is dat. Je hebt iniedergeval leuke gesprekken met je klanten. Over leuke gesprekken gesproken, iedereen vond het maar al te leuk om te raden waar ik vandaan kwam, meestal toch Nederland of Duitsland of ergens uit een Scandinavisch land. Niet alleen het land trouwens was leuk om te raden, mensen waren maar al te benieuwd naar welke sport ik deed, er werd veel gegokt op zwemmen (gezien mijn schouders), laat ik maar niet zeggen dat ik al 6 maanden ongeveer heb stil gezeten maargoed....
In het begin was ik erg benieuwd en vooral wel een beetje zenuwachtig om hier te komen werken. Tja werken in een restaurant zonder ervaring en in het engels! (Ja ervaring in de afwas en snackbar haha). Gelukkig ging het allemaal goed en was mijn engels prima! Vanaf dag 1 was ik al gewoon lekker aan de gang, gaf me toch wel een heerlijk gevoel.

Ik heb heerlijk gewerkt hier in The Greenhouse, meestal 3 dagen per week (had gehoopt op meer maar dat werd hem helaas niet). In het begin vooral veel late diensten maar later ook ontbijt lopen, wat ik zelfs nog leuker vond! Of we deden gewoon een dubbele dienst als dat nodig was, ja joh ik ben toch zo flexibel! Alleen mijn voeten vonden het vaak iets minder leuk haha.

Deze week was alweer mijn laatste week, maar nog wat bijzondere dingen gedaan. Naast dat ik al eerder Donna de lange en Rosanne Vendel (uit Ursem) hier heb ontmoet en gezellige dagen mee heb gehad, heb ik hier ook Tom en Annerieke gezien (zus van Michiel en vriend). Het was echt super om ze weer te zien na 6 maanden, heerlijk uiteten geweest en vooral heel veel gekletst. Maar dat was niet mijn enige etentje deze week, ik ging als afscheid met mijn huisgenoten uiteten, Paloma noemde het 'Family dinner'. Heerlijk Mexicaans gegeten en vooral veel lol gehad, geslaagde avond.

Nu ik dit schrijf heb ik gister mijn laatste dag in The Greenhouse gehad en ik ga het missen, zoals ik alles en iedereen ga missen. Maar het is bijna tijd voor mij om weer lekker naar huis te gaan! Naar iedereen van thuis die ik zo mis! Morgen ochtend vlieg ik terug naar Sydney, hier verblijf ik 2 dagen en zoek ik nog wat reismaatjes van Nieuw Zeeland op, ook weer heel erg leuk! Maandag gaat de grote reis terug beginnen naar Nederland, maar voor ik terug ben ga ik eerst nog een halve dag in Bangkok spenderen, heeeeeel erg benieuwd naar! Kortom, ik ga nog even genieten van mijn laatste dagen om erna weer volop thuis weer van alles te kunnen genieten!

Carolien, ik denk dat ik net als jou de vloeren van de cafés wel weer kan zoenen haha! Nadat ik al mijn lieve vrienden en familie zo ongeveer heb plat geknuffeld. Nog wat dingen waar ik naar uitkijk: mijn eigen kledingkast, mijn kappersafspraak van de 2e dag dat ik terug ben en om weer lekker mijn sporten op te pakken! Ik kijk er zelfs naar uit om 9 april weer mijn eerste dienst in het ziekenhuis te gaan draaien haha.

Nou mensen, nu is het echt tot snel!!
Ik zal proberen de zon en warmte mee te nemen in mijn koffer.

Heel veel liefs, Kelly

  • 28 Maart 2014 - 16:37

    Dorry:

    Weer een ontzettend leuk verslag van je. Je zult idd best met gemengde gevoelens vertrekken,
    maar home sweet home is ook weer heerlijk! Have a good flight Kelly en geniet nog even van je laatste dagen. xxx Dorry

  • 30 Maart 2014 - 13:59

    Elise:

    Mooi verhaal weer Kelly!
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad tijdens het werken daar.
    Goede reis alvast en ik zie je snel!

    Xxx Elise

  • 01 April 2014 - 23:31

    Tante Fietje:

    Je bent nu onderweg , waarschijnlijk nog 8 uurtjes verwijdert van Holland en iedereen die je lief zijn ,goeie vlucht en tot gauw bij je thuis ✈️ Liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 13 Sept. 2013
Verslag gelezen: 2955
Totaal aantal bezoekers 12208

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 12 Februari 2014

Mijn reis, Australië.

Landen bezocht: