Ik geniet, de tijd vliegt. - Reisverslag uit Mackay, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu Ik geniet, de tijd vliegt. - Reisverslag uit Mackay, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu

Ik geniet, de tijd vliegt.

Door: Kelly Vlaar

Blijf op de hoogte en volg Kelly

07 November 2013 | Australië, Mackay

Er zijn weer 2 weken verstreken sinds mijn vorige verslag, als ik mijn vorige verslag terug lees, is er al weer zoveel meer gebeurd! Beste lezers, ik hoop dat mijn foto's goed te zien zijn, het kost erg veel moeite om foto's 1 voor 1 erop te zetten. Als ik weer thuis ben, is iedereen natuurlijk welkom om mijn foto's in het groot te bekijken.

Ons eerstvolgende tour was naar Magnetic Island, heerlijk de camper even achterlaten en slapen in echte bedden, alleen!!! It feels like heaven... ook al lig je met 6 anderen op een kamer. Echt, onze camper is super, maar om op 1,50 meter met zijn 3en te slapen, is niet altijd even grappig hehe.
Het eiland was erg mooi. De eerste dag zijn we naar een wildlife park geweest, hier hebben we alle beesten vast kunnen houden, zo gaaf! Het begon me de krokodil (iemand liet hem even lekker vallen voor mijn beurt, dus hij was lekker onrustig, fijn!), maar erg gaaf en wat voelt hij gek! Erna een kaketoe uit mijn mond laten eten en vastgehouden, een schildpad vastgehouden en allerlei andere gekke reptielen (zelfs op mijn hoofd). Vervolgens kreeg ik 2 slangen tegelijk om mijn nek, hoe bizar is dat dan! Maar het absolute toppunt was voor mij toch wel de koala in mijn armen, so cute... oke mijn doel is behaald van Australië dus ik kan naar huis. Oke dat meende ik niet, ben je gek, ik kom nog lang niet naar huis!
De volgende dag ben ik met Ineke een paardrij tocht door de bush gaan doen en zelfs met de paarden de zee in (zonder zadel), dit was echt een gave ervaring! Mijn paard heette Mathilda en was een beetje lui, na elk (klein) stukje draf, vond madame dat ze wel weer wat mocht eten van de bomen, heerlijk van die eigenwijze dieren.
Verder gesnorkeld (rog en schildpad gezien) en 3 heerlijke dagen op het eiland gehad.

Vervolgens zijn we met de camper weer verder gaan trekken, en zijn we na een aantal dagen aangekomen in Airlie beach. Wat een heerlijke plek was dit, erg warm waardoor we konden afkoelen in de Lagoon (zout water zwembad, gekke gewaarwording). Hier konden we eindelijk weer eens leuk uitgaan! Ook onze eerste halloween party gehad, naja party... halloween is niet perse eng gekleed gaan zoals wij dat kennen, dus we voelden ons lekker overdressed, wel gelachen.
Het hoogtepunt van airlie beach was toch wel onze skydive!!! Wauw wat is dit gaaf om te doen, ik wil weer!!! Vanaf 8000 ft. uit een vliegtuig springen (oke het kon hoger maar we blijven gierige Nederlanders he). Dat uitzicht boven de Whitsunday Islands en de blauwe zee, prachtig! Wat een adrenaline door mijn lijf, het gevoel van uit het vliegtuig springen en erna de freefall (tot de parachute) is echt amazing. Alles staat op dvd en foto.

Die middag zijn we op de boot gestapt voor de volgende tour, 2 nachten op de boot geslapen. We waren met 35 meiden en 15 jongens, het was gezelligmaar niet helemaal ons type mensen, dus we waren veel met zijn 3en aan het genieten. We zijn op 1 van de witste stranden van de wereld geweest met mooi fijn zand en blauwe zee, als er iets mooi is, is dat het wel! Wauw!! Wat een mooie foto's hebben we daar van uitzichten kunnen maken.

Ook heb ik na een jaar mijn duikbrevet weer mogen gebruiken, Jeeeeej! Ik ging duiken met 2 mannen van de crew en 2 Ierse meiden. Het was prachtig, overal doorheen en onderdoor zwemmen, het duiken ging erg goed! Veel mooie en grote vissen gezien. Ook Elvis, een joekel van een vis die graag geaait wordt, dit heb ik gedaan, zo gek maar gaaf!

We zijn nu weer begonnen met verder reizen richting het zuiden. We genieten enorm en lachen veel. Zondag hebben we onze volgende tour, als Cast Away op een onbewoond eiland vertoeven, ik ben benieuwd! Tot die tijd moeten we eerst nog wat kilometers afleggen. Ik houd jullie op de hoogte en mijn volgende foto's volgen snel!

Veel liefs en een dikke kus,

Kelly

  • 07 November 2013 - 21:41

    Ome Koos En Tante Ivonne:

    Jeetje Kelly wat heb jij een prachtige tijd !Prachtig om te lezen zo genieten wij met je mee. Heel veel plezier nog en liefs van Ome Koos en Tante Ivonne

  • 08 November 2013 - 21:23

    Frank:

    Wat een avonturen allemaal Kelly. Ik krijg ook wel zin om zo een reis te maken. Doe je wel een
    beetje voorzichtig met die witte haaien daarzo. X Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 13 Sept. 2013
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 12223

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 12 Februari 2014

Mijn reis, Australië.

Landen bezocht: