Changing plans! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu Changing plans! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu

Changing plans!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

22 November 2013 | Australië, Surfers Paradise

"Life's what happens to you while you're busy making other plans" (Citaat uit de camper)

Ik schrik me dood, is het alweer zo lang terug dat ik een laatste verslag heb getypt! 7 November was de laatste, voelt als paar dagen terug. Maar nee, er is gewoon weer zoveel gebeurd!

De dag van mijn laatste verslag was een gekke dag, ik heb een kangoeroe aangereden, echt zo zielig! Voor Ineke en Amanda was het de eerste levende wilde kangoeroe. Hij leek wel levensmoe, liep zo voor onze camper! Gillen dat we deden, keihard op de rem maar mocht niet baten. Hebben we dat ook weer mee gemaakt, wat een schrik.

Oke dat was even minder leuk nieuws maar daar ga ik nu verandering in brengen. Richting Agnes water voor onze volgende tour heb ik een onderwatercamera gekocht, zo blij mee! Ben benieuwd met mijn volgende duik.
Onze volgende tour was de Cast Away tour, we zijn met een klein stunt vliegtuigje naar het onbewoonde eiland gebracht. Ik zat naast de piloot en wat een mooi uitzicht! Nog een grappige foto kunnen maken van de meiden dat de piloot onverwachts een duikvlucht nam (opgezet plan haha).
Eenmaal op het eiland aangekomen was er weinig, we sliepen in een tentenkamp en er was een gezamenlijke ruimte met een keukentje (voor zover je dat zo kan noemen), ook de wc was erg luxe! Een bak met een emmer erin, maar wel met wc bril, klinkt nog oke maar het was erg goor. We zaten op het eiland met zijn 14en en een gids. We hebben prachtige delen van het eiland gezien met wandelingen en de zonsondergang was er bijzonder mooi. Verder heel relaxte en vooral gezellige dagen gehad op het eiland met de groep. Zelfs nog dolfijnen van heel dichtbij zien zwemmen!

Terug op het vaste land bleek Ineke haar telefoon kwijt/gestolen te zijn, echt kut. Dat is allemaal een gedoe zeg, oppassen dus want dat wil ik niet! Erna konden we eindelijk een douche nemen na 3 dagen... wat is dat dan heerlijk zeg, hemels!
We zijn vrij snel doorgereden naar onze volgende bestemming, Rainbow beach. Vanuit hier hadden we onze volgende tour naar Fraser Island. We zijn met een hele groep met allemaal 4x4 wagens naar het eiland gegaan. Wij zaten met de meiden met nog 5 jongens in de auto, wat een avontuur was dit! Iedereen heeft deze dagen de kans gekregen om te kunnen rijden/crossen door de bush en over de witte stranden. 1 Jongen heeft ons toch wel de meest bizarre maar gave tocht gegeven. (Sorry Rob, Daphne en Michiel, maar deze rit overtrof echt duidelijk onze gave jeep safari van Kreta!) De regen kwam met bakken uit de lucht en we zijn gaan scheuren door de bush, iedereen is flink door elkaar geschud in de auto en er zijn blauwe plekken aan over gehouden, gelukkig geen bomen geraakt. Wat was het gaaf.
We sliepen op het eiland weer in een tentenkamp en het was erg gezellig zo met de hele groep, de drank en met het kampvuur. Op het eiland hebben we hele mooie plekken gezien, mooie stranden, beekjes en uitzichtpunten op de rotsen. Ook wilde dingo's gezien langs de snelweg (lees strand met verkeersborden). Weer was de zee zo mooi blauw en de stranden zo wit, hier hou ik van! Oftewel, weer een geslaagde tour.
Terug in Rainbow beach heeft het gehageld, en hoe! We waren gelukkig optijd binnen in ons hostel maar het kletterde van de hagelstenen zo groot als pingpong ballen, heel gek als het zo warm is.

De volgende dag zijn we met onze trouwe camper verder gereden naar onze volgende bestemming, Noosa. Hier zouden we onze laatste trip hebben, maar die hebben we afgezegd, scheen niet zo leuk te zijn en we wilden sneller richting Brisbane en Byron bay om daar langer te kunnen blijven. In dit plaatsje hebben we wel weer eens even lekker geshopt en ik ben weer begonnen met sporten, hardlopen, heerlijk!
Opweg naar Brisbane zijn we naar de Australia zoo van Steve Irwin geweest, heel bijzonder om te zien! O.a. leuke foto's kunnen maken met de kangoeroes. Was een leuke dag.

In Brisbane was geen (goedkope) camping te vinden en parkeren bij een hostel kon ook niet. We zijn doorgereden naar Surfers Paradise en hier hebben we onze eerste illegale (maar gratis) overnachting gehad, wel de volgende morgen vroeg weg voor we gesnapt werden. Uiteindelijk de volgende dag netjes terug gekomen naar de camping en wel betaald voor de overnachtingen, de manager had ons wel gezien, maar maakte er blijkbaar geen punt van.

Nu ga ik even inhaken op het citaat van het begin van mijn verhaal. Nu ik dit typ ben ik nog met de meiden, maar vanaf morgen ga ik zelf verder. Ik ga slapen in hostels en reizen met een bus, eerst nog even met een vriend, maar in principe alleen. Ik blijf 2 nachten in Surfers Paradise en erna wil ik een tijdje in Byron bay gaan zitten. Ik heb een top tijd gehad met de meiden, het was geweldig. Ik zal ze zeker gaan missen maar ik moet mijn eigen weg gaan, voor mezelf kiezen, daarom ben ik hier ook gekomen. Ik had op een gegeven moment niet echt meer het idee dat het mijn eigen reis was. Ik ben dus heel benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan! Zin in, maar wel heel spannend!

Meiden jullie zijn toppers en Pink Floyd ga ik missen. Ik hoop dat alles goed gaat in Nederland, ik ben blij dat ik zulke leuke reacties krijg van iedereen en dat ik op de hoogte gehouden wordt.

Tot snel!
Lieve groetjes uit het mooie en warme Australië! Kus

  • 22 November 2013 - 08:21

    Daphne:

    Beetje jammer dat de jeepsafari op Kreta lang niet zo spectaculair was Kel haha.. Maar mooi verhaal weer hoor. Lekker genieten blijven van alles! Xxx

  • 22 November 2013 - 09:35

    Carolien Bakker:

    Lieve Kelly,
    Weer mooi verhaal en prachtige foto's! Heel veel succes met je eigen reis! Let goed op jezelf en mooie ervaringen toegewenst (al zal het soms niet meevallen, hoort erbij!) zet m op! Zorg wel dat je in contact blijf en goede afspraken maak daarover! Spannend, maar gaat helemaal goed komen!! Liefs xxx

  • 22 November 2013 - 12:23

    Kathelijne:

    Weer heel leuk om te lezen Kel! Ookal is het voor mij al 12 jaar geleden herken ik veel.
    Geniet van je tijd alleen, ik weet dat je het kan!
    We missen je, liefsx

  • 23 November 2013 - 17:54

    Nové:

    Leuk verslag meis. Veel gezien en beleefd en nu weer alle tijd voor jezelf. Heel veel plezier!! Liefs en gr's uit het iets koudere maar vandaag erg zonnige NL ;). X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 13 Sept. 2013
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 12216

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 12 Februari 2014

Mijn reis, Australië.

Landen bezocht: