On my way! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu On my way! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu

On my way!

Door: Kelly Vlaar

Blijf op de hoogte en volg Kelly

25 Oktober 2013 | Australië, Townsville

Lieve volgers, hier weer even een berichtje vanuit het mooie Australië. Allereerst wil ik even zeggen dat ik blij ben met de lieve berichtjes vanuit Nederland die ik van iedereen heb gekregen. Ookal ben ik nog zo ver, ik ben graag dichtbij mijn trouwe omgeving.

Genoeg emotionele gedoe, ik ga weer even vertellen wat ik na mijn laatste verslag heb meegemaakt. Ja dat is veel, aangezien we al weer 2 weken verder zijn en ik hier al 3 weken zit. De laatste keer dat ik schreef waren we onze reis nog aan het plannen en waren we nog met een deel van de backpackers groep. Dat is allemaal veranderd.

De vrijdag (2 weken terug) ben ik met Ineke en Amanda op surfcamp gegaan, met de bus vanuit Sydney richting Spot-X, een surfcamp dat voor Byron bay ligt. We hebben hier 5 dagen gezeten en letterlijk geslapen in een container, wel een eigen douche! Ik heb in deze dagen 6 lessen van 2uur gehad in het surfen, het was zo gaaf om te doen!!!! Het ging bij mij ook eigenlijk erg goed! Het was zwaar en het zoute water is erg smerig, maar alsje dan eenmaal een mooie golf te pakken hebt en je blijft staan, dat geeft echt een geweldig gevoel... en nog een keer! Helaas op dag 2 bleef ik met mijn teen haken (ja vrienden, ik weet dat mijn tenen lang zijn), ik had een snee in mijn teen en hij was gekneusd. Maar deze bikkel ging de volgende dag met een teen die was ingetaped gewoon weer verder met surfen!
Het surfcamp zelf voelde voor ons wel een beetje als een schoolkamp, vaste tijden eten en we werden toegesproken door begeleiders, dat was minder van het kamp.

Na die 5 dagen konden we weer heerlijk ons eigen gang gaan. We zijn na een overnachting in Brisbane (voor het eerst in een hostel op een kamer met 5 anderen), naar Cairns gevlogen waar we 2 nachten in een hostel hebben geslapen waar we als enige 3 Nederlandse tussen allemaal Duitsers zaten. Ook nog op een kamer met 6 jongens... jullie snappen wel dat wij heel snel een hoekje voor onszelf hadden gecreëerd voor nog enige privacy. Was verder prima te doen! 1 avond erg gelachen want we gingen met alle Duitsers gratis pizza eten, lekker dacht ik! Ze hadden alleen niet verteld dat het per tafel 1 pizza was en dat het pakken wat je pakken kan was, uiteindelijk hebben we alledrie maar 1 pizza puntje gehad. Erna nog maar even noodles gekocht aangezien we om 22:00 toch wel erg honger hadden.

Na 2 nachten in Cairns gezeten te hebben, zijn we een Cape tribulation tour gaan doen voor 2 nachten. Dit was een tour door het tropisch regenwoud (eerste wilde krokodil gezien). We hebben geslapen in een jungle village park aan het strand, wat was het hier mooi! Wauw! Vooral erg relaxte dagen gehad, aan het strand en zwembad gelegen in een mooie omgeving. Hoogte punt was toch wel, ik heb gedanst met een aboriginal! Eeh ja zo een vies donker mannetje... handen wassen dus. Maargoed ik kan zeggen dat ik het gedaan heb, de andere meiden durfden niet haha.
Na deze 2 nachten gingen we terug naar Cairns en hadden we 3 Engelse jongens ontmoet waar we 2 dagen mee opgetrokken hebben. We zouden eigenlijk in het het vorige Duitse hostel slapen, maar dit werd niks door een verkeerd doorgekomen boeking, 1 van ons moest dan apart op een kamer. No way dachten wij! We zoeken wel wat anders, zo kwamen we in een luxe mooi hostel voor dezelfde prijs waar niet alleen Duitsers zaten. Wat een verademing!

Weer 2 nachten verder, nog 1x die zware backpack op onze rug... we gingen onze campervan ophalen! We hadden ons er 1 voorgesteld met leuke bloemetjes, een echte hippie bus. Oke, wat hebben we gelachen, we kregen een f*cking lelijke Pink Floyd campervan (sorry pap)! Haha, oke hij is toch wel cool. Ik ging als eerste rijden, we moesten nog even naar de winkel voor wat campeerspullen en gaan met die banaan! Links rijden, links schakelen, ik werd al bang gemaakt van te voren. Niks aan de hand! Gaat gewoon prima, oke ik geef toe dat ik gerust wel een keer bijna aan de verkeerde kant van de weg bleef rijden haha. Het rijden hier is erg leuk en we zien veel van de mooie omgeving. Op deze manier reizen is ideaal. We hebben op verschillende mooie campings gestaan, lekker primitief gekookt en heerlijk plakkerig tegen elkaar aan geslapen (we branden ons bed uit hier, dus we hebben maar een van gekocht). Vandaag aangekomen op een mooie camping in Townsville, onderweg hebben we een wandeling langs watervallen gemaakt, dit was echt super mooi! Flinks stuk gewandeld zonder water mee te nemen en in te smeren, erg handig, maar het was het waard!

De meiden waarmee ik reis zijn echt super, ik ben erg blij dat ik dze reis kan delen met zulke meiden. We lachen echt gigantisch veel met zijn 3en, daarbij kunnen we ook lekker serieuze praar houden. De komende 5 weken worden super, op naar de volgende mooie tours! Love this life ♥

Oke ik stop, verhaal is alweer lang genoeg. Jullie horen snel weer van me en ik hoop dat het foto's uploaden gaat lukken.

Veel liefs, Kelly.

  • 25 Oktober 2013 - 15:13

    Kelly Vlaar:

    Sorry voor de type-/spelfouten, typt niet zo makkelijk op me telefoon. X

  • 26 Oktober 2013 - 22:33

    Nové:

    In één woord WAUW! Geweldig het relaxte leventje dat je nu leeft. Lekker genieten met de meiden, xx

  • 29 Oktober 2013 - 16:07

    Laura:

    Ha die Kelly,
    Lekker om te zien dat je zo geniet!!
    Wat een avontuur en wat maak je een prachtig verslag.
    (mooie foto`s)
    Super om het zo met je mee te beleven op afstand.
    Lekker weer,strand,leuke mensen,avontuur,mooie natuur.
    SUPER!!
    Theun-Johan en Laura xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 13 Sept. 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 12225

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 12 Februari 2014

Mijn reis, Australië.

Landen bezocht: