Eerste week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu Eerste week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Vlaar - WaarBenJij.nu

Eerste week Sydney

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

09 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Lieve mensen,

Ongeveer een week geleden stapte ik in het vliegtuig, wat gaat een week snel en wat kan er veel gebeuren in een week! Er is even 1 woord dat ik kwijt wil voor ik verder ga met mijn verhaal:

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!

Het afscheid van lieve mensen was even rot, de vlucht was super lang (toch meer zitvlees creëren, want mijn kont deed toch zeer), maar alles wat ik er voor terug heb gekregen is bijzonder. Vanaf het eerste moment met onze groep was erg gezellig, je hoefde je niet alleen te voelen. Aangekomen in Sydney, het regende! We vroegen ons echt af of we niet terug in Nederland waren, maar het zou alleen die dag regenachtig zijn en dat was gelukkig waar. In Sydney werden we opgehaald door onze reisleiders Matthijs en Emiel, die ons naar het Hostel in Manly hebben gebracht. Even wennen zo met zijn 4en op een kamer in stapelbedden, maar op dit moment als ik schrijf (in mijn bed) vind ik het erg leuk.
De eerste 5 dagen hebben we met onze groep en de begeleiders erg leuke dingen gedaan.
Dag 1: Aankomst, bbq (met kangoeroe vlees, lekker hoor) en naar de kroeg, waar ik gelijk al moeite had om naar huis te gaan aangezien je gelijk zoveel aanspraak hebt van andere backpackers. Dit was erg gezellig. Vrienden van me zullen van me opkijken dat ik toch netjes na 2 drankjes naar huis ben gegaan!
Dag 2: Regeldag in Sydney (zoals bankpas aanvragen). We gingen met de Ferry (veerboot) naar Sydney zelf. Ik keek mijn ogen uit, jeetje wat is dit een mooie stad en zo schoon!! Kan Amsterdam nog wat van leren... Harbour bridge, Opera house, prachtige skyline, hoge gebouwen en mooi ingedeelde stad met veel groen. Allemaal plaatjes die je normaal alleen in boeken of films ziet zo mooi. 's Avonds uiteten en de kroeg weer in.
Dag 3: Eindelijk een dagje strand, heerlijk! Manly is een leuk gedeelte van Sydney, klein en gezellig met een mooi strand en leuke boulevard. In de middag gingen we met de groep weer naar Sydney zelf er was een groot spektakel, Navy Fleet. Prachtige grote schepen en oorlogsschepen lagen in de haven en Prince Harry kwam op bezoek. We hebben na lang lopen een mooie plek in het park kunnen vinden en moesten nog een aantal uur wachten tot het grote vuurwerk spektakel ging beginnen. Het wachten was het waard want wat was het vuurwerk mooi! Een halfuur lang kwam het vuurwerk overal vandaan ook van de schepen, prachtig!!
Dag 4: Vroeg ons bed uit (6uur en de klok was ook nog vooruit gegaan), we gingen op een dagtour naarde Blue Mountains. Onze reisgids kon ouwehoeren, niet normaal. De hele weg lang over vooral veel onzin, terwijl de halve bus sliep... eerst gingen we naar een 'Wildlife Park', dit was zo bijzonder, echt super mooi! Ik heb gewoon een koala geaait (vroeger mijn lievelingsdier dus ik vond het geweldig)!! Ook kleine kangoeroes kunnen aanraken. Veel mooie beesten gezien en veel foto's gemaakt!
Aangekomen bij de Blue Mountains, Flat Rock, heb ik mijn eerste 'OH MY GOD!!' moment gehad. Wat was dit uitzicht mooi, zo hoog en zo on top of the world! Hier ook veel mooie foto's ofcourse. Mooie wandeltocht gedaan langs de bergen en een waterval, tussen de middag een bbq en erna een volgende wandeltocht langs de 'Drie gezusters' (gebergte). 2000 treden op en af gelopen, mijn workout weer gehad iniedergeval.
De avond gingen we uiteten en de kroeg weer in, wat eindigde op de dansvloer, heerlijk!
Dag 5: Onze eerste rustdag, op het strand gelegen en lekker relaxt op de kamer gehangen. Dit is onze laatste officiële dag met de groep, de eerste 2 jongens gaan vandaag hun eigen kant op, de rest volgt de rest van de week. Ik heb samen met Amanda en Ineke (kamergenoten) mijn reis al een beetje in de planning gezet tot december. Vanaf vrijdag gaan we op surfkamp van Sydney tot Brisbane, vervolgens vliegen we naar Cairns, huren we een auto en reizen we via de oostkust naar beneden (i.v.m. regenseizoen). Terug in Sydney gaat ieder zijn eigen weg, dit is tot nu toe de planning. Alles kan natuurlijk nog veranderen.

Nu weten jullie een beetje hoe het hier met me gaat, maken jullie je nog maar geen zorgen, ik red me hier voorlopig nog wel! Dit is nou echt genieten... Ik zal proberen regelmatig een berichtje achter te laten (met foto's), er zullen namelijk nog veel mooie verhalen komen. Ik hoop dat het in Nederland ook allemaal goed gaat, jullie verhalen hoor ik ook graag!

Tot snel! Veel liefs van de enthousiaste wereldreizigster.
Xxx Kelly

  • 09 Oktober 2013 - 02:09

    Carolien:

    Hi lieverdje! Goed te lezen dat het tot zover goed mrt je gaat! Leuk hoor! Geniet maar lekker en pas goed op jezelf, maar dat zal heus wel!! ( evengoed als oudste nicht even tegen je zeggen!)

  • 09 Oktober 2013 - 07:36

    Nové:

    Hey meis,

    In één woord: WAUW!
    Wat geweldig leuke dingen heb je al beleefd. Goed te lezen dat je zo aam het genieten ben en gezellig dat jullie er straks met zijn 3en op aan gaan.
    Ben al benieuwd naar alle avonturen die jullie gaan beleven!
    Tot de volgende waarbenjij.nu.

    Liefs en dikke knuff,
    Noov

  • 09 Oktober 2013 - 08:38

    Simone:

    KellyBelly!

    Wat een mooie verhalen! ik krijg al bijna zin om er rechtstreeks heen te vliegen en alles hier te laten vallen. Helaas heb ik heel snel heimwee, dus ik blijf wel lekker hier. Vermaak me overigens prma, maar dat komt natuurlijk lang niet in de buurt bij wat jij allemaal meemaakt!!

    We houden je in de gaten en ik zal vooral goed opletten of je nog wel geniet ;-) maar dat lijkt me geen probleem!

    Tot snellie Kelly!

    xxxxxxxxxxxxxxxx!

  • 09 Oktober 2013 - 09:48

    Joyce:

    Kellyyy!
    wat een mooie eerste week heb je achter de rug zeg, echt super gaaf... was ik maar wel mee in je tas gegaan:-)
    geniet lekker meid! we houden je in de gaten,.... :-D

    Liefs en een dikke kus! Xx

  • 09 Oktober 2013 - 10:40

    Monique Broer:

    Heeee travelgirl!
    Wat een leuk verslag!!
    Je hebt een prettige schrijfstijl,..kangaroevlees?
    Jumpt dat niet in je maag?;-)
    Veel plezier!!

  • 09 Oktober 2013 - 13:31

    Jeroen:

    He Kelly,
    Waar jij waarschijnlijk geen tijd voor hebt, maar ik hier in dit koude kikkerlandje wel.
    Het begon met dag 1: Kelly missen! Dag 2, 3, 4, 5, & 6 waren zo ongeveer het zelfde ;p
    Maar dag 7: kom jij met zo'n prachtig reisverslag en geweldige foto's waar ik alleen maar jaloers op kan zijn. En dat allemaal in de eerste week! Ik kan alleen maar zeggen, blijf verslagen schrijven en prachtige foto's maken. Dan reizen we toch nog een beetje met je mee!

    Have fun and till the next story!

  • 09 Oktober 2013 - 18:44

    Cara:

    Leuk om al die verhalen te lezen! Klinkt goed allemaal.
    Heel veel plezier nog!
    Groetjes vanuit Ursem

  • 10 Oktober 2013 - 10:17

    Daphne:

    Heee enthousiaste wereldreizigster! ;)

    Echt leuk om je verhalen te lezen en te zien dat je zo aan het genieten bent!
    En je foto's zijn ook jaloers makend!! :D
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal hoor..
    Xxxx

  • 10 Oktober 2013 - 15:10

    Gertjan&Annet Vlasbloem:

    Hallo nicht(je), groeten uit Edam.
    Ik hoorde dat je een blog bijhield over je belevenissen in Australië, en vond hem snel(google).
    Leuk te lezen dat het je daar uitstekend bevalt, wij zullen je avonturen met plezier volgen.
    Nog veel plezier...

  • 15 Oktober 2013 - 18:31

    Frank En Esther:

    Hoi Kelly,

    Wat goed om te horen dat je het naar je zin hebt.We gaan je zeker volgen in je verslag+foto's erg leuk om dat te lezen.Hier is het vreselijk weer koud en het regent dus kort gezegd je zit daar zeer goed.We hoorde van Sebas dat je een camper ging kopen is dat al gelukt?Durf je er wel in te rijden?Frank zou het niet durven hoor haha.En hoe zit het met de enge beesten daarzo?Frank vraagt of je al een enge spin bent tegen gekomen?Tot het volgend berichtje!!!!


    Dikke kus Frank & Esther

  • 22 Oktober 2013 - 20:01

    Elles En René Senna En Anouk:

    Hoi Kelly,
    Leuk je reisverslagen te kunnen volgen. Je hebt al heel wat meegemaakt. Er ligt hier inmiddels 2 meter sneeuw dus je mist niks. We zullen je blog gaan volgen, we zijn erg benieuwd naar je verhalen van down under. Veel plezier en lekker genieten van alles.
    Dikke zoen van ons.

  • 25 Oktober 2013 - 15:11

    Kelly Vlaar:

    Thanks iedereen voor de lieve berichtjes! Ik ben zeker aan het genieten. Oh Frank en Esther, ik kom zeker terug hoor! Wanneer weet ik alleen nog niet. We hebben nu een camper gehuurd, erg leuk en ja daar durven we in te rijden! Spin zijn we ook al tegen gekomen, een joekel van meer dan 15cm, iewll.
    Tot snel iedereen! Liefs Kelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 13 Sept. 2013
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 12224

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 12 Februari 2014

Mijn reis, Australië.

Landen bezocht: